مجله خبری امروز

اینگیجمنت چیست ؟

راهکارهای افزایش اینگیجمنت ریت یا نرخ مشارکت در اینستاگرام | موبودید

 

اینگیجمنت در واقع نرخ تعامل کاربران یا همان میزان مشارکت آنها نسبت به محتوایی است که شما در پیجتان قرار می دهید.اگر می خواهید نرخ تعامل کاربران را در پیج خود محاسبه کنید ابتدا باید تعداد لایک ها و کامنت ها و سیو های آن پست را با هم جمع کنید و این تعداد را بر تعداد بازکننده های پست خود تقسیم کنید و در آخر حاصل این تقسیم را در عدد ۱۰۰ ضرب کنید که بتوانید درصد اینگیجمنت پیج خود را بدست بیاورید.اگر پیجی دارید که کسب و کار خود را بر روی این پیج تبیلغ می کنید حتما درصد تعامل مخاطبین خودتان را بدست بیاورید.واگر پیج خود را به این صورت تحلیل کنید باعث می شود که اگر در آینده تبلیغاتی برای صفحه ی خود انجام دادید بدانید چه مقدار به میزان تعامل کاربران اضافه شده است و فقط با پیج هایی همکاری کنید که مخاطبین هدفمند به شما اضافه کنند و درصد اینگیجمنت شما را بالا ببرند. به دلیل اهمیت زیاد این موضوع، در الگوریتم‌های جدید اینستاگرام، فقط لایک، کامنت و تعداد بازدید اهمیت ندارد و دنبال کردن هشتگ‌ها، مشارکت در IGTV و تعامل در استوری‌ها نیز مهم است.

 

 

چرا نرخ تعامل یا اینگیجمنت ریت مهم است؟

اینگیجمنت ریت پیج اینستاگرام (محاسبه Engagement Rate) - آکادمی اینستاگرام  مارکتینگ


طبیعی است نرخ تعامل اهمیت زیادی داشته باشد؛ چراکه به واسطه آن هدف اصلی حضور در شبکه‌های اجتماعی محقق شده است، معلوم می‌شود تا چه اندازه محتوای کاربردی و جذاب تولید کرده‌اید و چقدر توانسته‌اید مخاطبان را درگیر نگه دارید و با آنها ارتباط و تعامل دوسویه داشته باشید. از سوی دیگر این KPI به شما کمک می‌کند تا بهتر در فید کاربران دیده شوید.

اما اگر بخواهیم از زاویه دیگری به اهمیت نرخ تعامل نگاه کنیم متوجه می‌شویم که هر چه نرخ اینگیجمنت ما (شامل لایک، بازدید، تعامل در استوری، کامنت و…) کمتر باشد، طبیعتا در برنامه‌های ارتباطی، اطلاع‌رسانی و تبلیغاتی خود موفق نبوده‌ایم و ترافیک ورودی به سایت، میزان آگاهی از برند (Awareness) و در نهایت میزان فروش راضی‌کننده نخواهد بود.

15 روش بالا بردن بازدهی پیج اینستاگرام - میزبان فا مگ

چگونه اینگیجمنت پیج خود را بالا ببریم؟


روش های متعددی جهت افزایش میزان نرخ تعامل و اینگیجمنت اینستاگرام وجود دارد که در نهایت همگی منجر به بالابردن بازدهی پیج اینستاگرام خواهند شد. زمانی که نرخ تعامل بالایی داشته باشید فروش شما نیز چندین برابر خواهد شد. 

 

15 روش افزایش اینگیجمنت :

1.مخاطبین خود را بشناسید.

  • فالوورهای خود را ارزیابی کنید.
  • به چه چیزهایی فکر می کنند؟
  • به چه چیزهایی علاقه دارند؟
  • در چه زمان هایی به اینستاگرام می آیند؟
  • دنبال چه چیزی هستند؟
  • چه دغدغه هایی فکری دارد که شما می توانید پاسخ دهید؟


2.زمان مناسبی برای انتشار پست ها پیدا کنید.

  •  این که یک پست چه زمانی در اینستاگرام منتشر شود تا بیشترین بازخورد را داشته باشد بسیار موضوع مهمی است. ابزار آنالیز اینستاگرام در بخش Insights اینستاگرام به شما کمک خواهد کرد پست های خود را در زمان هایی که بیشترین بازدید را دارند، منتشر کنید.

اینگیجمنت چیست ؟ چطور نرخ تعامل را افزایش دهیم؟ - گلوبال وب


3.انتشار پست منظم و مداوم.

  • به صورت میانگین روزانه بین 1 تا 3 پست در پیج خود منتشر کنید. البته این مورد به نوع کسب و کار و پیج شما بستگی دارد.
  • انتشار پست های خود را در ساعات پر بازدید انجام دهید. (ساعاتی که بیشترین تعداد مخاطبین شما در اینستاگرام آنلاین هستند)
  • بهتر است یک تقویم محتوایی ایجاد و پست های خود را زمان بندی کنید تا ساعات پر بازدید و با فواصل زمانی مناسب منتشر شوند.


4.با مخاطبین خود رابطه صمیمی برقرار کنید.

  • پست هایی تولید کنید که مخاطبین شما را به گذاشتن کامنت در زیر آن پست ترغیب کند.
  • در استوری های خود نظرسنجی کنید و یا از مخاطبان خود سوال بپرسید.

نرخ تعامل(اینگیجمنت)اینستاگرام چیست و چه عواملی بر آن تاثیر می‌گذارد - کالج  تپسل


5.از نوشتن کپشن مناسب غافل نشوید.

  • کپشن پست های اینستاگرام فرصت خوبی است تا از آن برای ایجاد ارتباط با مخاطبین اینستاگرامتان استفاده کنید و در خصوص افزایش بازدهی پیج اینستاگرام بالا بردن نرخ تعامل اقدام نمایید. روش های مختلفی برای تولید کپشن های عالی در اینستاگرام وجود دارد. حداکثر 2200 کاراکتر فضای کافی برای نوشتن داستان، تجربیات، معرفی برند، نظرسنجی یا پرسیدن سوال از مخاطبین و… خواهد بود.  این تعداد کاراکتر شامل ایموجی ها و هشتگ ها نیز هست.

 

6.از کپشن های کوتاه استفاده کنید.

  • با مطرح کردن یک سوال از مخاطبین بخواهید در کامنت ها پاسخ آن را به شما بدهند.
  • یا یک مسابقه برگزار کنید، از مخاطبین بخواهید دوستان خود را در کامنت ها تگ کنند،.
  • کپشن هایی کوتاه و جامع بنویسید.
  • اطلاعات کلیدی را بنویسید.
  • از توضیحات اضافی خودداری کنید تا مطمئن شوید مهم ترین نکات توسط مخاطب خوانده می شود.

پیدا کردن مخاطبین در اینستاگرام (یک راه‌ حل فوق‌العاده) | دیدوگرام


7.دیگران را در پست های خود تگ کنید.

  • با توجه به نوع محتوایی که پست کرده اید می توانید با تگ کردن از یک برند مشهور و یا تاثیر گذار در زیر پست خود تشکر کنید. این نشان می دهد شما برای آن شخص یا آن برند ارزش قائل هستید.

8.موقعیت خود را در پست هایتان به اشتراک بگذارید.

  •  باعث می شود پست شما در قسمت place اینستاگرام قرار گیرد و شانس بیشتر دیده شدن پست توسط افرادی که از طریق موقعیت مکانی جستجو انجام می دهند بیشتر خواهد شد. بدین ترتیب نرخ تعامل با افراد نیز افزایش خواهد یافت.

چگونه لوکیشن بفرستیم ؛ آموزش ارسال موقعیت مکانی در پلتفرم های مختلف


9.محتوای با کیفیت تولید کنید.

  • تنوع در تولید محتوا را حتما رعایت کنید.
  • برای جذاب تر کردن پست های خود از فیلترهای رنگی اینستاگرام استفاده کنید.
  • سعی کنید با انتشار تصاویر زیبا، جذاب و خلاقانه اسکرول کاربران را روی پست های خود متوقف کنید.

10.معرفی پیج اینستاگرام در سایر شبکه های اجتماعی.

  •  معرفی کردن اکانت اینستاگرام در دیگر شبکه های اجتماعی، وب سایت، ارسال ایمیل و… ترافیک ورودی به صفحه اینستاگرامتان را افزایش می دهد و در نتیجه منجر به افزایش نرخ تعامل اینستاگرامتان می شود. در نهایت بهتر است همگام با افزایش فالور در راستای مدیریت اکانت و پست گذاری بهینه، تعامل با مخاطب و موارد این چنینی نیز گام بردارید تا فالورهای خود را از دست ندهید.

معرفی برخی شبکه های اجتماعی پاک +دانلود پاورپوینت | ندای اصفهان

 

11.از هشتگ های هدفمند استفاده کنید.

  • تعداد هشتگ هایی که برای هر پست استفاده می کنید نباید بیش از حد مجاز باشد.
  • اینستاگرام به کاربران خود اجازه می دهد در هر پست از تعداد 30 هشتگ استفاده کنند.
  • استفاده بیش از حد از هشتگ ها علاوه بر اینکه غیرحرفه ای به نظر می رسد مخاطبین را سردرگم خواهد کرد.
  • تعداد مناسب هشتگ برای هر پست حدود 10 الی 15 هشتگ است.
  • هشتگ اختصاصی برای برند خودتان بسازید تا در آینده کاربران سایر از طریق جستجوی هشتگ شما سایر پست هایتان را نیز ببینند.

پرمخاطب ترین هشتگ های اینستاگرام - راژور


12.از قابلیت استوری اینستاگرام استفاده کنید.

  • استفاده از استیکر در استوری ها را جدی بگیرید.
  • برای اینکه مخاطبین خود را بیشتر درگیر کنید از ابزار کوئیز، نظرسنجی، باکس پرسش و پاسخ، رای دادن و… در استوری های خود استفاده کنید.
  • با بکار بردن گیف ها در استوری هایتان میزان اثربخشی آنها را روی مخاطبین چندین برابر کنید.

14.به تمام کامنت های کاربران پاسخ دهید.

  • اگر به کامنت های کاربران پاسخ ندهید قطعا اشتیاق کاربران برای دنبال کردن شما کمتر خواهد شد و به مرور اینگیجمنت و درصد مشارکت کاربران با پست های شما افت پیدا خواهد کرد.پس بسیار حائز اهمیت است که به همه ی کامنت های کاربران پاسخ دهید و سعی کنید برای این کار زمانی را اختصاص دهید که اگر کاربر شما سوالی را در کامنت ها از شما پرسید شما صرفا جهت رفع تکلیف به آن کاربر یک جواب کوتاه ندهید بلکه جوابی بدهید که هم به آن کاربر پاسخ داده باشد و هم به فالوورهای پیج تان ثابت شود که شما برای آنها ارزش قایل می شوید با این کار به راحتی میتوانید اعتماد سازی کنید و در نتیجه اینگیجمنت پیج شما روز به روز بالاتر خواهد رفت.

لایک برابر لایک، کامنت برابر کامنت - ویرگول

 

15.به صورت قوی و مستمر تولید محتوا کنید.

  • یکی از اصول سیار مهمی که بسیاری از کاربران در اینستاگرام آن را رعایت نمی کنند تولید محتوای باکیفیت و همچنین مستمر است. شما باید برای فالوورهایی که پیج شما را دنبال می کنند عکس ها و ویدیوهای جذابی را پست کنید که او ترغیب شود هر روز به پیج شما سر بزند و از پشت های شما بازدید کند.البته در مورد تولید محتوا توصیه می کنم اولویت خود را بر روی ویدیو های باکیفیت و تا حدی سرگرم کننده بگذارید یا اینکه به کابران در قالب ویدیو آموزش هایی بدهید که برای آنها مفید باشد. 

روش های افزایش اینگیجمنت یا بازدهی پیج اینستاگرام | برتر رایانه کمک رایانه  تلفنی

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۹/۰۲
مجله امروز

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی