مجله خبری امروز

 شکلات داغ

شکلات داغ غلیظ و خامه‌ای برای خلوت‌‌های پاییزی


شکلات داغ در فصل سرما شما را گرم می‌کند

یکی از بهترین راه‌های گرم شدن این است که روی مبل لم‌ بدهید و یک لیوان شکلات داغ بنوشید. می‌توانید از پودر‌های آماده‌ی شکلات‌ داغ استفاده کنید.
اضافه کردن شکلات تلخ به رژیم غذایی برای سلامتی شما هم خیلی مفید است. خواص شکلات تلخ بسیار زیادند. شکلات تلخ حاوی فلاونوئیدها است. فلاونوئیدها نوعی آنتی‌اکسیدان هستند که آسیب ناشی از رادیکال‌های آزاد را کاهش می‌دهند. رادیکال‌های آزاد خیلی اوقات به سرطان و بیماری‌های قلبی‌عروقی منجر می‌شوند.

طبق تحقیق وقتی افراد نوشیدنی‌های شکلاتی سرشاراز فلاونوئید می‌نوشند، گلبول‌های قرمز خون آنها کمتر در برابر رادیکال‌های آزاد آسیب‌پذیر است.

 

 

هات چاکلت سفید 

خرید و قیمت وایت چاکلت شکلات سفید | ترب


ابتدا 3 فنجان خامه رقیق را با 200 گرم شکلات سفید مخلوط کنید و روی حرارت بگذارید تا شکلات‌ها ذوب شوند. سپس به آن یک قاشق چایخوری وانیل و یک‌چهارم فنجان پودر بادام بیفزایید، سپس این مخلوط را در فنجان سرو کنید و روی آن کمی دارچین بپاشید. 


نوشیدنی کاراملی 

سیروپ کارامل چیست؟ طرز تهیه سیروپ کارامل | نوشیدنی سرد %


برای تهیه این نوشیدنی، یک‌سوم فنجان شکر، پودرکاکائو و آب را با هم مخلوط کنید و روی حرارت قرار دهید تا شکر حل شود. سپس 200 گرم شکلات کاراملی به این مخلوط بیفزایید تا شکلات‌ها ذوب شوند. آنگاه 6 فنجان شیر را به آنها اضافه کنید و بگذارید تا به جوش آید. در آخر نوشیدنی‌تان را در ماگ سرو کنید و روی آن کمی خامه بریزید. 


چای انار و لیمو 

طرز تهیه 4 دمنوش اناری جذاب زمستانی... - مجله زندگی رویسا


برای تهیه این نوشیدنی کافی است، 7 فنجان آب را با 1 فنجان شکر، کمی زنجبیل تازه، 3 عدد میخک و یک عدد چوب دارچین مخلوط کنید و بگذارید تا آب جوش بیاید سپس 1 دقیقه اجازه دهید تا تمامی مواد با هم جوش بخورند. سپس به تعداد افراد، از چای کیسه‌ای استفاده کنید و آنها را در این مخلوط قرار دهید. در مرحله پایانی، به این مخلوط یک فنجان آب انار و یک چهارم فنجان آبلیموی ترش اضافه کنید و بعد از 10 دقیقه آن را صاف و در فنجان‌های مورد نظر بریزید. روی هر فنجان چای نیز یک حلقه نازک لیموترش تازه قرار دهید و آن را گرم سرو کنید. 


چای رازیانه و میخک

طرز تهیه دمنوش رازیانه به همراه خواص آن + نکات مهم - مینویسم


ابتدا به اندازه 4 فنجان آب جوش بیاورید و به آن کمی چای سیاه، هل، رازیانه و میخک اضافه کنید. بعد از گذشت 5 دقیقه آن را صاف و با عسل شیرین کنید، البته مقدار عسل باتوجه به ذائقه‌تان می‌تواند کم یا زیاد شود. بعد از چند دقیقه، چای شما آماده سرو شدن خواهد بود.


چای دارچین و عسل

خواص مخلوط دارچین و عسل - پارسی طب


ابتدا در یک ماگ، 1 تا 2 قاشق غذاخوری عسل را با 3 تا 4 قاشق چایخوری لیموترش مخلوط کنید و به آن 3 عدد هل، 3 عدد میخک و یک قاشق چایخوری زنجبیل اضافه کنید. در آخر به این مخلوط آب جوش بیفزایید و بگذارید تا چند دقیقه مواد با هم بمانند. سپس برای هم زدن از یک چوب دارچین استفاده کنید تا چای حاصل، طعم دارچین به خود بگیرد.


نوشیدنی نارگیلی

خواص آب نارگیل؛ از تقویت سیستم ایمنی تا کاهش وزن


برای تهیه این نوشیدنی، 3 فنجان شیر را با یک قوطی شیر نارگیل (250 سی‌سی) مخلوط و به آنها 2 قاشق غذاخوری پودر نارگیل اضافه کنید و این مخلوط را روی حرارت قرار دهید. سپس به آن نصف قاشق چایخوری وانیل و یک‌چهارم فنجان شکلات ذوب‌شده اضافه کنید. به این ترتیب، نوشیدنی شما آماده سرو کردن خواهد بود. البته پس از ریختن این مخلوط در فنجان‌های مورد نظر، روی آن خامه و شکلات رنده شده نیز قرار دهید.

 

 

آش لوبیا و فلفل

خوراک لوبیا چیتی - طرز تهیه خوراک لوبیا چیتی خانگی | ایران کوک


آش لوبیا و فلفل، یکی دیگر از بهترین غذاهای مناسب فصل سرد است. فلفلی که در این آش می‌ریزید، حاوی کپسایسین است. این مواد طعم تند فلفل را به آن می‌دهند. این مواد همچنین باعث افزایش سوخت و ساز بدن می‌شوند و اجازه نمی‌دهند چربی در بدن جمع شود. دانشمندان کره‌ای تحقیقی در این مورد روی حیوانات انجام دادند. نتیجه این شد که اگر چربی زیادی در رژیم شما وجود دارد، کپسایسین می‌تواند وزن را تا ۸ درصد کاهش دهد.

می‌توانید هر نوع لوبیایی را در این آش بریزید. کلا لوبیا یکی از خوراکی‌های سرشار از پروتئین است و می‌تواند در عضله سازی به شما کمک کند. رب گوجه فرنگی هم سرشار از لیکوپن است. و پیاز آنتی‌اکسیدان‌های خاصی را به بدن شما می‌دهد. ولی می‌توانید گاهی اوقات از گوشت داخل این آش کم کنید. تحقیقی دراین مورد در مؤسسه ملی سلامت انجام شد. در این تحقیق مردان و زنانی که گوشت قرمز بیشتری می‌خورند، بیشتر درمعرض خط مرگ براثر سرطان و بیماری‌های قلبی-عروقی هستند.

 

گردو

اثر گردو بر خوش خلقی آدم ها/ گردو مفید برای آلزایمر - صندوق بازنشستگی کشوری


گردو را می‌توانید هر زمانی از سال بخورید. ولی در زمستان برای میان‌وعده عالی است. دکتر ساس می‌گوید: «گردو را روی سینی فر بچینید و ۵ دقیقه با دمای ۱۷۶ درجه سانتی‌گراد در فر بگذارید. با کمی روغن و فلفل این میان‌وعده سالم خوشمزه‌تر هم می‌شود. خواص گردو زیادند. گردو سرشار از اسید آلفا لینولنیک (ALA) است. این چربی امگا ۳ می‌تواند سلامتی قلب شما را بهبود بخشد. در مجله‌ی دانشکده‌ی تغذیه‌ی آمریکا تحقیقی در این مورد منتشر شد. نتیجه‌ی تحقیق نشان داد، افرادی که در رژیم غذایی خود گردو، روغن گردو و روغن کتان دارند، کمتر درمعرض فشار خون و کاهش جریان خون در رگ‌ها هستند.

 

سیب

فواید بی‌نظیر خوردن سیب به صورت ناشتا - همشهری آنلاین


سیب و دارچین در فصل سرما شما را گرم می‌کنند

سیب پخته‌شده یک میان‌وعده‌ی عالی برای پاییز است. این میوه سرشار از فیبر محلول و غیرمحلول است. یکی از این فیبرها فرایند هضم را کاهش می‌دهد و دیگری کمک می‌کند تا غذا راحت‌تر از سیستم گوارشی عبور کند. سیب کمک می‌کند کمتر گرسنه‌ شوید و شکم‌تان راحت‌تر کار کند.

برای بهره‌مندی بیشتر از خواص سیب، حتما سیب را با پوست بخورید. دکتر ملیسا ریفکین (Melissa Rifkin) متخصص تغدیه در درمان چاقی در مرکز پزشکی مونت‌فیور در نیویورک می‌گوید: «پوست سیب از بقیه‌ی بخش‌ها فیبر بیشتری دارد». یک سیب متوسط با پوست ۴٫۴ گرم فیبر دارد. ریفکین می‌گوید: «اگر کمی دارچین روی سیب خود بپاشید، آنتی‌اکسیدان‌های بیشتری به بدن خود می‌رسانید». به‌علاوه ۸۶ درصد سیب از آب تشکیل شده، بنابراین خوردن سیب باعث می‌شود بدن‌تان پرآب‌تر شود.

 

چای زنجبیل

طرز تهیه‌ چای زنجبیل با ۶ روش سریع و آسان - چطور


چای زنجبیل در فصل سرد بسیار مناسب است 

خواص زنجبیل برای سلامتی و زیبایی بسیار است. رابطه زنجبیل و لاغری هم برای بسیاری از ما شناخته‌شده است. اگر می‌خواهید یک فنجان چای بخورید، حتما آن را با زنجبیل دم کنید. ریفکین می‌گوید: «زنجبیل خواص ترموژنیک دارد و شما را گرم نگه می‌دارد». به‌خاطر خواص گرم‌کننده‌ی خود، زنجبیل سوخت‌وساز و جریان خون را افزایش می‌دهد. تحقیقی منتشرشده در مجله‌ی سوخت‌وساز روی مردانی که برای صبحانه نوشیدنی‌ گرم زنجبیلی می‌نوشند، نشان داد که این افراد درمقایسه با کسانی که نوشیدنی زنجبیلی نمی‌نوشند، کمتر گرسنه‌ هستند و چند ساعت بیشتر سیر می‌مانند.

اضافه کردن زنجبیل به چای می‌تواند درد شما را کمتر کند، مثلا گرفتگی عضلات و دردهایی که بعد از ورزش سخت احساس می‌کنید. تحقیقی در این مورد در مجله‌ی بین‌المللی پزشکی پیشگیری منتشر شد. در این تحقیق گروهی از ورزشکاران زن روزی سه گرم زنجبیل خوردند. این افراد متوجه شدند بعد از ۶ هفته درد ماهیچه‌ای کمتری داشتند.

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۱۰/۲۸
مجله امروز

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی